Dialog i kommunen

Lyssna Skriv ut
Kontakt

Kontakt

Öppettider

Måndag-torsdag
08.00- 17.00
Fredag
08.00-16.00

kartpin

Skicka ett meddelande till kundtjänst




Vi vill alltid ha en god dialog med er som bor och verkar i vår kommun. Det finns idag flera olika kanaler där möjlighet till dialog finns. De berättar vi mer om här. Vi vill också att Klippans invånare ska uppleva att vi är en tillgänglig kommun. Därför arbetar vi för att utveckla nya sätt för dialog i digitala kanaler.

Här för vi dialog

Kundtjänst
Kundtjänst är kommunens ”en väg in” för frågor och ärenden från invånare, företagare och besökare. Medarbetarna i kundtjänst ger dig svar direkt eller ser till att din fråga hamnar hos rätt tjänsteperson. Du når kundtjänst via telefon: 0435-28 000 och e-post: kommun@klippan.se.

Facebook
Klippans kommun har en central Facebook-sida som invånare, företagare och besökare kan använda för att komma i kontakt med oss. Det kan du göra genom exempelvis inlägg på sidan och genom att skicka meddelande.
Klippans kommuns centrala Facebook-sida.länk till annan webbplats

Klippan.se
På vår hemsida kan du skicka meddelande direkt till kundtjänst genom ett formulär. Du får sedan svar via e-post. Formulären finns i kontaktfliken på de flesta av sidorna.

E-tjänster
På klippan.se hittar du flera e-tjänster. Du kan bland annat skicka in synpunkter och göra felanmälningar.
Här kommer du till e-tjänstportalen.

Mina sidor
Mina sidor är nästa steg i utvecklingen av dialog via e-tjänster. När du som invånare och folkbokförd loggar in på Mina sidor med e-Id samlas dina ärenden och din tillhörande dialog med oss. Du når Mina sidor via ikonen Mina sidor längst upp till höger på klippan.se eller via e-tjänsterna.

Chatta med kundtjänst
Vi har en chattfunktion där du som medborgare kan chatta direkt med vår kundtjänst. Chatten finns på klippan.se.

Rapportera till kommunen – Fixa min gata
Via Fixa min gata kan du rapportera in en felanmälan för offentliga platser i kommunen. Genom kartfunktionen markeras var felet är och du kan även lägga till bilder. Läs mer och använd tjänsten här.

Rapportera otrygga platser
På klippan.se finns möjlighet för dig att informera oss om det finns platser i kommunen som du upplever som otrygga och beskriva vad det är som känns otryggt. De synpunkter och förslag som skickas in kommer användas i vårt arbete för att Klippan ska bli en tryggare kommun. Här kan du rapportera otrygga platser (finns tillgänglig på svenska, engelska och arabiska).

Fysiska möten för dialog
Kommunens verksamheter kan bjuda in invånare och andra intressegrupper till fysiska möten, workshops, informationsträffar och liknande. Dessa kan vara helt öppna eller rikta sig till en specifik målgrupp.

När en fysisk träff av något slag är på gång så berättar vi mer om det här på klippan.se samt på vår Facebook-sida.

Dialoger på gång

Den fysiska tillgängligheten i Klippans kommun
En utredning om hur den fysiska tillgängligheten i kommunen kan förbättras är på gång. Tillsammans med kommuninvånare tittar vi närmare på detta område. Här kan du läsa mer om arbetet.

Kanaler under utveckling

Mina sidor