Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan

Se Karta
Varje år genomför Sveriges kommuner och landsting en servicemätning av kommunernas myndighetsutövning.
Den öppna jämförelsen resulterar i ett ”Nöjd-Kund-Index” (NKI) för varje kommun. De områden som undersöks är; brandskydd, bygglov, markupplåtelse, miljö- och hälsoskydd, livsmedelskontroll och serveringstillstånd. NKI tas fram genom att företagare i kommunen får svara på en enkät samt genomföra intervjuer via telefon och e-post.
Resultatet för 2016 är presenterat och Klippans kommun har ökat med två på indexet och gått från plats 68 till plats 70.
Vill du veta mer? Då rekommenderar vi ett besök på SKL:s hemsida.
Som ett steg i att bli ännu bättre på att möta våra företagare och ge dem bästa möjliga service genomgår Klippans kommun utbildningen Förenkla helt enkelt.
Publicerat: 2017-04-26
En e-tjänst erbjuder dig möjlighet att via kommunens hemsida stegvis fylla i de uppgifter som behövs för en viss typ av tjänst, till exempel en ansökan.
Gå till E-tjänster
Din åsikt är viktig för oss. Vi arbetar för att du som är invånare i Klippans kommun ska trivas och vara stolt över din kommun.
Gå till Dialog
Vi satsar på att förbättra servicen till medborgarna och kvaliteten i tjänsterna, och arbetar ständigt med att utveckla vår medborgarservice.
Gå till Kommunkvalité
Genom vår karttjänst kan du på ett enkelt sätt rapportera in och följa en felanmälan på offentlig plats till kommunen.
Gå till Rapportera till kommunen
Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan
Se Karta