Klippans kundtjänst är näst bäst i Sverige

Publicerad: 2019-12-17

Medarbetarna i kundtjänst. Från vänster: Sara, Cherin, Nina, Jenny, Yvonne och Carolin.

Under hösten deltog medarbetarna i kundtjänst i Sveriges kommuner och regioners servicemätning. Idag är vi stolta att berätta att Klippan får likt förra året ett fint resultat och placerar sig på andra plats.

Förra året tog kundtjänst hem förstaplatsen, i år kom de på en andraplats i Sveriges kommuner och regioners servicemätning. Mätningen Kommunens kvalitet i korthet (KKiK) genomförs årligen och ser till hur en kundtjänst jobbar med service och vägledning.

- Vi är jätteglada och stolta över att vi fortsatt får goda resultat i mätningen. Det är ett kvitto på att arbetet vi gjort tillsammans för ett professionellt bemötande och service till våra invånare är lyckat, säger Jenny Engkvist, enhetschef i kundtjänst.

Medarbetarna får oannonserade samtal och e-post att besvara inom olika områden och med olika fokus. Till exempel tittar SKR på tillgänglighet, intresse och engagemang samt kvalitet på svar. Allt detta sammanställs till ett helhetsintryck där Klippans kundtjänst nu hamnar på en andraplats i Sverige.

Klippans kommuns kundtjänst har två år i rad placerat sig på femte plats, förra året tog vi klivet upp till en första placering.