Vanliga frågor om e-tjänster
Vad är en e-tjänst?
En e-tjänst erbjuder dig möjlighet att via kommunens hemsida stegvis fylla i de uppgifter som behövs för en viss typ av tjänst, till exempel en ansökan. Genom att klicka på "skicka" kommer uppgifterna elektroniskt att tas emot och registreras av kommunen. Möjlighet finns att skriva ut alternativt spara dina uppgifter.
Hur gör jag med blanketter?
En blankett skriver du ut och fyller i innan du skickar in den. Du lämnar eller skicka blanketten till kommunen. Du hittar även blanketterna bland våra e-tjänster Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Kan jag bifoga filer?
I vissa av kommunens e-tjänster finns möjlighet att bifoga filer i formaten PDF, Excel och Word. Döp din fil när du sparar ner den på din dator så att det blir tydligt vad filen innehåller.
Måste jag logga in med BankID?
Några av våra e-tjänster kan du använda genom att logga in med ditt BankID.
Läs mer om BankID. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Vad kan jag göra på Mina sidor?
Du som medborgare kan logga in i e-tjänsternas Mina sidor med hjälp av BankID. Där kan du följa ditt ärende och föra en dialog med oss kring dina ärenden. Du når Mina sidor via våra e-tjänster Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Behandling av personuppgifter
När du använder e-tjänster på vår sida behandlar vi dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen GDPR. Uppgifterna används för att handlägga ditt ärende i e-tjänsten, svara på frågor, kunna identifiera att du är du samt för att komma i kontakt med dig.
Har du frågor?
Om du känner dig tveksam över vilken e-tjänst du ska använda så är du välkommen att kontakta Klippans kundtjänst.
Telefon: 0435-28 000
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress: Trädgårdsgatan 12, 264 80, Klippan