Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan

Se Karta
Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan
Måndag-torsdag
08.00-17.00
Fredag
08.00-15.00
Receptionen i kommunhuset håller lunchstängt klockan 12–13. Vi nås ändå på telefon, chatt, facebook och e-post.
När en ansökan har beviljats medel efter beslut i kommunstyrelsen kan rekrytering av projektledare och projektmedarbetare påbörjas. Därefter genomförs satsningen under de 1-3 år som den beviljats medel för.
Projektledning
Till alla satsningar ska kopplas en projektledare, med ansvar för att säkerställa satsningens genomförande. Projektledaren påbörjar sitt arbete 1-2 månader innan övriga projektmedarbetare finns på plats. Då kan projektledaren förbereda en smidig och effektiv start av satsningen samt undanröja onödiga hinder och svårigheter. Stödmaterial för rollen som projektledare håller på att tas fram.
Under satsningen har projektledaren till ansvar att:
Förvaltningschefernas roll och ansvar
Förvaltningscheferna har rollen som projektägare för de satsningar som genomförs som sociala investeringar. De har det yttersta ansvaret för att säkerställa de förutsättningar som krävs för att genomförandet ska gå enligt plan.
En viktig del i säkerställandet är förankringen av arbetet i de verksamheter som berörs av satsningen. De ansvarar också för att hantera de hinder och svårigheter som uppkommer i en satsning, liksom att satsningens resultat tas tillvara. Som projektägare har de också det övergripande ansvaret för att lyckade satsningar implementeras och skalas upp på lämpligt sätt.
Rapportering och redovisning
Skriftlig redovisning av beviljade satsningar ska ske två gånger per år i samband med ordinarie redovisning av delår och helår. Redovisning sker i avsedd mall som håller på att tas fram och ska innehålla:
På denna sida publiceras anslag för protokoll från kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och de olika nämnderna.
Gå till Digital anslagstavla
Din åsikt är viktig för oss. Vi arbetar för att du som är invånare i Klippans kommun ska trivas och vara stolt över din kommun.
Gå till Dialog
Vi satsar på att förbättra servicen till medborgarna och kvaliteten i tjänsterna, och arbetar ständigt med att utveckla vår medborgarservice.
Gå till Kommunkvalité
Genom vår karttjänst kan du på ett enkelt sätt rapportera in och följa en felanmälan på offentlig plats till kommunen.
Gå till Rapportera till kommunen
Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan
Se Karta