Chatta med vår kundtjänst

Publicerad:

Sedan två veckor tillbaka finns en chattfunktion på Klippan kommuns hemsida. Den är tänkt som ett komplement till telefon och e-post om du har en enkel fråga som du behöver ett snabbt svar på.

På kommunens hemsida finns nu en chattfunktion. Chatten sköts av kommunens kundtjänstpersonal, samma personer som svarar i telefonen om du ringer. Chatten är till för dig som har en enklare fråga eller inte hittar det du söker på Klippan.se

Du hittar chatten på klippan.se, titta längst ut till höger på datorskärmen där det står Kontakta oss. Klickar du på fliken så fälls en chattruta ut och du får snart kontakt med en av våra kundtjänstmedarbetare.

- Vi ser chatten som ett bra komplement till våra andra kontaktvägar, den är till för personer som har korta frågor som de behöver snabba svar på. Ibland vill man bara ställa en liten fråga utan att behöva ringa eller skicka in ett mejl till oss, säger Jenny Engkvist, enhetschef för kundtjänst.

Chatten följer kundtjänsts öppettider måndag-torsdag 08.00-17.00 och fredagar 08.00-16.00. Övrig tid går det bra att mejla in sin fråga till kommun@klippan.se.

Allt som kommer in till kommunen är en offentlig handling, även via chatten. Här kan du läsa om offentlighet och sekretess.