Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan

Se Karta
Publicerad:
Medarbetarna i Klippans kundtjänst. Från vänster: Cherin, Nina, Sara, Maria, Carolin och Yvonne.
Under hösten deltog medarbetarna i kundtjänst i Sveriges kommuner och landstings servicemätning. Idag är vi stolta att berätta att Klippan placerar sig på första plats.
Mätningen Kommunens kvalitet i korthet (KKiK) genomförs årligen och ser till hur en kundtjänst jobbar med service och vägledning.
- Vi är jätteglada att vi nått förstaplatsen. Arbetet vi gjort tillsammans har tagit den service vi ger till en ny nivå, säger Jenny Engkvist, enhetschef i kundtjänst.
Medarbetarna får oannonserade samtal och e-post att besvara inom olika områden och med olika fokus. Till exempel tittar SKL på tillgänglighet, intresse och engagemang samt kvalitet på svar. Allt detta sammanställs till ett helhetsintryck där Klippans kundtjänst nu får bästa resultat.
- Vi har kontinuerligt fokus på service och bemötande för våra invånare, och det här är en väldigt fin bekräftelse på det engagemang och goda arbete vi gör i kundtjänst, säger Cecilia Röstin, kommunikationschef.
Klippans kommuns kundtjänst har två år i rad placerat sig på femte plats, och i år tog vi klivet upp till en första placering.
På denna sida publiceras anslag för protokoll från kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och de olika nämnderna.
Gå till Digital anslagstavla
Din åsikt är viktig för oss. Vi arbetar för att du som är invånare i Klippans kommun ska trivas och vara stolt över din kommun.
Gå till Dialog
Vi satsar på att förbättra servicen till medborgarna och kvaliteten i tjänsterna, och arbetar ständigt med att utveckla vår medborgarservice.
Gå till Kommunkvalité
Genom vår karttjänst kan du på ett enkelt sätt rapportera in och följa en felanmälan på offentlig plats till kommunen.
Gå till Rapportera till kommunen
Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan
Se Karta