Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan

Se Karta
Publicerad:
Om en person uppger sig att vara från Klippans kommun, men inte kan visa en tjänstelegitimation eller om en person ringer upp och ber dig legitimera dig med bank-id ska du vara försiktig. Det kan vara ett försök till bedrägeri.
Om vi från Klippans kommun besöker en kommuninvånare i deras hem, oavsett om det är en brukare eller av annan anledning, visar vi alltid tjänstelegitimation som visar att vi är anställda i Klippans kommun. Om en person säger att de arbetar för Klippans kommun men inte kan visa en tjänstelegitimation ska du inte släppa in personen i lägenheten.
Du ska även polisanmälan händelsen. Ring dock bara 112 om det är ett nödläge, du kan lämna en polisanmälan i efterhand via polisen.se.
Nu när vaccinationerna mot covid-19 har kommit i gång vill vi också påminna om att ingen från Klippans kommun eller Region Skåne kommer oväntat ringa till dig om vaccination och be dig identifiera dig via bankdosa eller bank-id.
Om du får denna typ av samtal där uppringaren ber att du ska legitimera dig ska du bara lägga på luren. Lämna inte ut någon form av kod eller använd din bankdosa eller ditt bank-id.
Läs mer om hur du skyddar dig mot telefonbedrägeri på polisens hemsida.
På denna sida publiceras anslag för protokoll från kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och de olika nämnderna.
Gå till Digital anslagstavla
Din åsikt är viktig för oss. Vi arbetar för att du som är invånare i Klippans kommun ska trivas och vara stolt över din kommun.
Gå till Dialog
Vi satsar på att förbättra servicen till medborgarna och kvaliteten i tjänsterna, och arbetar ständigt med att utveckla vår medborgarservice.
Gå till Kommunkvalité
Genom vår karttjänst kan du på ett enkelt sätt rapportera in och följa en felanmälan på offentlig plats till kommunen.
Gå till Rapportera till kommunen
Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan
Se Karta