Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan

Se Karta
Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan
Måndag-torsdag
08.00-17.00
Fredag
08.00-15.00
Receptionen i kommunhuset håller lunchstängt klockan 12–13. Vi nås ändå på telefon, chatt, facebook och e-post.
Biståndshandläggare:
Måndag-fredag 08.30 - 09.30
Du som bor hemma kan beviljas matdistribution efter bedömning av biståndshandläggare.
Rutiner för matdistribution.
Vad innebär kyld mat?
Maten tillagas på vanligt sätt på Snyggatorpskolans tillagningskök. Efter tillagning kyls maten snabbt ner till +3°C. Därefter läggs maten i portionsförpackningar som försluts med plastfilm. Den snabba nedkylningen medför att maten får ett bättre näringsinnehåll jämfört med den mat som varmhållits. Även smaken bibehålls bättre vid snabb nedkylning.
Observera att maten inte är frusen utan bara kyld.
Matsedel
Du har flera rätter att välja på varje vecka. Maträtter kommer att bytas ut och menyerna anpassas efter storhelger, högtider och säsong. Maträtterna bör kompletteras med färska grönsaker, måltidsdryck, bröd och de tillbehör som du själv önskar för att komplettera måltiden. Detta köper du själv.
Beställning
Varje vecka kommer ni tillsammans med hemtjänstens personal göra beställning för kommande veckas matleverans.
Avbeställning
Enstaka portioner kan inte avbeställas. Det går bara att avbeställa portioner för en hel vecka senast torsdag veckan före. Annars gäller att beställd mat levereras och debiteras.
Uppvärmningsanvisning
Maten kan värmas i både mikrovågsugn eller i vanlig ugn i den förpackning som maten levereras i. Om du får hjälp med uppvärmning av hemtjänstens personal så kommer uppvärmningen ske i mikrovågsugn.
Välkommen att kontakta biståndshandläggare för mer information.
Blankett
Ansökan om matdistribution (pdf, 1.2 MB)
En e-tjänst erbjuder dig möjlighet att via kommunens hemsida stegvis fylla i de uppgifter som behövs för en viss typ av tjänst, till exempel en ansökan.
Gå till E-tjänster
Din åsikt är viktig för oss. Vi arbetar för att du som är invånare i Klippans kommun ska trivas och vara stolt över din kommun.
Gå till Dialog
Vi satsar på att förbättra servicen till medborgarna och kvaliteten i tjänsterna, och arbetar ständigt med att utveckla vår medborgarservice.
Gå till Kommunkvalité
Genom vår karttjänst kan du på ett enkelt sätt rapportera in och följa en felanmälan på offentlig plats till kommunen.
Gå till Rapportera till kommunen
Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan
Se Karta