Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan

Se Karta
Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan
Helsingborgs kommun Familjerätt: 042-103600
E-post: familjeratt.sof@helsingborg.se
Måndag-torsdag
08.00-17.00
Fredag
08.00-15.00
Receptionen i kommunhuset håller lunchstängt klockan 12–13. Vi nås ändå på telefon, chatt, facebook och e-post.
Familjerätten
Måndag-tisdag, torsdag- fredag
10.00-12.00
onsdag
15.00-17.00
Vi lanserar nu en ny tjänst på Familjepunkten, enskild rådgivning genom digital tidsbokning.
Du väljer om du vill ha rådgivning genom personligt besök på Familjepunkten, telefonsamtal eller genom Skype.
Telefonrådgivning erbjuds måndag, tisdag, torsdag och fredag klockan 10.00 – 12.00, onsdagar 15.00-17.00. Telefonnummer 042 – 10 36 00.
Samarbetssamtal ansöker ni om antingen genom e-tjänst eller genom att skicka in en blankett som finns på hemsidan. Vi tar kontakt med er för att komma överens om besökstider.
Familjepunkten drivs i samverkan mellan Helsingborg, Klippan, Svalöv, Åstorp och Örkelljunga kommuner. Vi riktar oss till föräldrar som inte bor tillsammans och där barnen är folkbokförda i någon av kommunerna.
Familjepunkten har stängt på helgdagar.
En e-tjänst erbjuder dig möjlighet att via kommunens hemsida stegvis fylla i de uppgifter som behövs för en viss typ av tjänst, till exempel en ansökan.
Gå till E-tjänster
Din åsikt är viktig för oss. Vi arbetar för att du som är invånare i Klippans kommun ska trivas och vara stolt över din kommun.
Gå till Dialog
Vi satsar på att förbättra servicen till medborgarna och kvaliteten i tjänsterna, och arbetar ständigt med att utveckla vår medborgarservice.
Gå till Kommunkvalité
Genom vår karttjänst kan du på ett enkelt sätt rapportera in och följa en felanmälan på offentlig plats till kommunen.
Gå till Rapportera till kommunen
Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan
Se Karta