Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan

Se Karta
Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan
Måndag-torsdag
08.00-17.00
Fredag
08.00-15.00
Receptionen i kommunhuset håller lunchstängt klockan 12–13. Vi nås ändå på telefon, chatt, facebook och e-post.
Klippans kommun står bakom webbplatsen klippan.se. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda webbplatsen. På sidan beskrivs hur klippan.se uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss
Ny webb sommaren 2022
Vi kommer att aktivt jobba med en ny webb under 2022 som vi vill få lanserad i slutet av sommaren. Vi kommer även överse och utöka våra e-tjänster under 2022.
Vi vill göra vår webb tillgänglig för alla och vi kommer lägga största fokus på just tillgängligheten för kommande www.klippan.se och våra e-tjänster.
Vi är medvetna om att delar av webbplatsen inte är helt tillgängliga. Förutom att vi gjort en manuell besiktning av vår webbplats, har vi även använt oss av verktyget Siteimprove som identifierat brister i tillgängligheten. Vi arbetar på att åtgärda dessa brister.
Kommunen står inför att göra om hela webbplatsen, med fokus på tillgänglighet och service. En upphandlingsförfrågan gällande partner för design och byggande av ny webb är planerad att gå ut under hösten 2021.
Vi strävar efter att system som är kopplade till webbplatsen ska vara tillgänglighetsanpassade. Det är ett långsiktigt arbete och det sker genom att vi ställer krav vid upphandlingar och på andra sätt påverkar leverantörerna att tillgänglighetsanpassa sina lösningar.
E-tjänstsystem Artvise
De e-tjänster som bygger på Artvise har nedanstående brister. Bristerna kommer att vara åtgärdade i nästa version av Artvise (6.0) som är planerad att släppas under tredje kvartalet 2021.
Identifierade brister:
Om du behöver innehåll från klippan.se i något annat format kan du kontakta kommunen via e-post kundtjanst@klippan.se, telefon 0435-280 00. Svarstiden via e-post är normalt två arbetsdagar.
Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att den inte uppfyller lagens krav, meddela kommunikationsavdelningen via kundtjanst@klippan.se, telefon 0435-280 00.
Myndigheten för digital förvaltning (DIGG) har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det. Du når DIGG via e-postadressen info@digg.se alternativt telefonnummer 0771-11 44 00.
På denna sida publiceras anslag för protokoll från kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och de olika nämnderna.
Gå till Digital anslagstavla
Din åsikt är viktig för oss. Vi arbetar för att du som är invånare i Klippans kommun ska trivas och vara stolt över din kommun.
Gå till Dialog
Vi satsar på att förbättra servicen till medborgarna och kvaliteten i tjänsterna, och arbetar ständigt med att utveckla vår medborgarservice.
Gå till Kommunkvalité
Genom vår karttjänst kan du på ett enkelt sätt rapportera in och följa en felanmälan på offentlig plats till kommunen.
Gå till Rapportera till kommunen
Kundtjänst: 0435-280 00
E-post: kommun@klippan.se
Besöksadress:
Trädgårdsgatan 12, 264 80 Klippan
Se Karta